Czy ogromne powierzchnie dachów płaskich nad centrami handlowymi wyrastającymi jak grzyby po deszczu we wszystkich większych miastach da się wykorzystać praktycznie i z korzyścią dla środowiska? Oczywiście, wystarczy założyć na nich dach zielony! Jednym z modelowych przykładów i wzorów do naśladowania jest tutaj centrum handlowo-usługowe Westfield Arkadia w Warszawie, na którego dachu ułożono aż 27 tysięcy m2 zielonego dachu ekstensywnego TUNDRA z naszej oferty. Jakie zalety ma takie rozwiązanie? 

Ochrona środowiska naturalnego 

Płaski dach zielony stanowi teren biologicznie czynny, czyli powierzchnię, na której rośliny mogą swobodnie wegetować. Taki zieleniec w naturalny sposób oczyszcza powietrze, pochłaniając pyły i inne zanieczyszczenia, gromadzi wodę deszczową i wytwarza tlen. Stanowi także dom dla owadów i ptaków. Jednym słowem, kompensuje przestrzeń zabraną przyrodzie pod zabudowę.

Praktyczne korzyści dla inwestora 

Zazielenienie dachu niesie za sobą także bardzo wymierne korzyści dla inwestora, ponieważ przekłada się na większą trwałość dachu i całego obiektu. Doskonale izoluje termicznie i akustycznie, obniża temperaturę wnętrz w czasie upałów, zabezpiecza konstrukcję dachową przed promieniowaniem UV, skrajnymi temperaturami i opadami, a także uszkodzeniami mechanicznymi. Wszystko to podnosi wartość inwestycji.

Ogród na dachu – sposób na przyciągnięcie klientów

Na koniec warto wspomnieć o aspekcie społecznym. Ekologiczny dach podnosi renomę obiektu i zachęca do robienia w nim zakupów. By zwiększyć jego atrakcyjność, można postawić na dach intensywny, użytkowy, stanowiący przestrzeń do relaksu na świeżym powietrzu dla przechodniów i klientów oraz naturalny taras widokowy.

Wymienione korzyści nie wyczerpują długiego katalogu zalet dachów zielonych, które sprawiają, że popularność ogrodów dachowych na galeriach handlowych wzrasta, podobnie jak od dawna ma to miejsce w krajach Europy Zachodniej.

Stowarzyszenia

PUIG
Cci
Dachy zielone
PKB